Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Zasadnem

Widok na Gorce

Zespół Regionalny Zasadnioki

WYCIECZKA UCZNIÓW KLAS MŁODSZYCH

2 marca 2017 r. zorganizowano wycieczkę do Limanowej dla uczniów klas I – III.
Przygodę tego dnia rozpoczęliśmy zwiedzaniem z przewodnikiem  Muzeum Regionalnego Ziemi Limanowskiej. Obejrzeliśmy wystawę etnograficzną, prezentującą zbiory dotyczące historii, kultury i sztuki ludowej grup etnograficznych zamieszkujących okolice Limanowej, czyli stroje ludowe, narzędzia rolnicze, sprzęt gospodarstwa domowego, narzędzia dotyczące rzemiosła ludowego, kufry, skrzynie. Przewodnik opowiedział nam o zwyczajach i wierzeniach naszych przodków.

W programie wyjazdu znalazła się również wizyta w Starostwie Powiatowym w Limanowej. Celem było obejrzenie i poznanie zasad funkcjonowania urzędu. Stało się to możliwe dzięki przychylności pani Agaty Zięby - Członka Zarządu Powiatu Limanowskiego. Mieliśmy możliwość obejrzenia gabinetu  Starosty i Wicestarosty oraz Sekretarza. Pani Agata oprowadziła nas po wydziałach urzędu. W Wydziale Komunikacji i Transportu uzyskaliśmy informacje na temat rejestracji samochodów.  Podejmowano nas bardzo serdecznie i częstowano słodkościami. Na koniec gościliśmy w  gabinecie Pani Agaty, która obdarowała nas wszystkich upominkami.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Centrum Zabaw Smykolandia. Było głośno i bardzo radośnie. Atrakcje takie jak:  tor saneczkowy, zjeżdżalnie, tory przeszkód, Spider Tower, boisko sportowe, basen z kulkami, zapewniły nam znakomitą zabawę.
Pełni wrażeń  z wycieczki  i troszeczkę zmęczeni wróciliśmy do Zasadnego.