Poniedziałek- 18 lutego 2019r,
- Wykonujemy szkolny plakat: Czym jest kultura języka?
- Przygotowujemy gazetkę szkolną ,, Trudne słówka”
- Każdy uczeń otrzyma plakietkę ,,Mów do mnie pięknie!”
Wtorek- 19 lutego 2019r.
- Zagadki ortograficzne dla klas I-VIII
- ,,Zabawy słowem” dla oddziału przedszkolnego
Środa- 20 lutego 2019r.
- Starsi czytają młodszym
Czwartek- 21 lutego 2019r.
- ,,Bajkowy karnawał” dla młodszych
Uczniowie przebierają się na bal za dowolną postać literacką.
- Klasy starsze na lekcjach języka polskiego przygotowują plakaty na temat: antonimów, synonimów, eufemizmów, homonimów, wyrazów pokrewnych. Tematyka prac dla klas zostanie przydzielona przez nauczycieli polonistów.
Piątek- 22 lutego 2019r.
- Szkolny etap Międzypowiatowego Konkursu Recytatorskiego Maria Konopnicka na wesoło oraz Powiatowego Konkursu Recytatorskiego Limanowski kalejdoskop słowa i obrazu dla klas młodszych
- Szkolny etap Gminnego Konkursu Ortograficznego dla klas starszych
Zapraszamy również do zapoznania się z regulaminami konkursów.
Koordynatorzy:
mgr Agata Dudzik
mgr Magdalena Zygmunt
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO
z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego
Cele konkursu:
- rozwijanie zdolności recytatorskich,
- zainteresowanie uczniów poezją,
- zachęcanie do występów na scenie,
- prezentacja umiejętności uczniów.
Zasady uczestnictwa w konkursie
- Konkurs adresowany jest do uczniów klas I – III.
- Jest to szkolny etap Międzypowiatowego Konkursu Recytatorskiego Maria Konopnicka na wesoło oraz Powiatowego Konkursu Recytatorskiego Limanowski kalejdoskop słowa i obrazu.
- Zadaniem uczestnika jest wyrecytowanie jednego wiersza wybranego poety: Marii Konopnickiej, Danuty Wawiłow, Ewy Szelburg-Zarembiny, Wandy Chotomskiej.
- Do konkursu udział zgłaszają wychowawcy klas w terminie do 15 lutego 2019 roku.
- Konkurs odbędzie się 22 lutego 2019r., podczas apelu z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego.
- Recytacje oceniać będzie powołana przez organizatorów komisja konkursowa.
- Laureaci otrzymają dyplomy i nagrody. Każdy uczestnik otrzyma cząstkową ocenę celującą z edukacji polonistycznej oraz nagrodę pocieszenia.
- Komisja konkursowa dokona kwalifikacji uczestników do Międzypowiatowego Konkursu Recytatorskiego Maria Konopnicka na wesoło oraz Powiatowego Konkursu Recytatorskiego Limanowski kalejdoskop słowa i obrazu.
Kryteria oceniania recytacji:
- opanowanie pamięciowe wiersza,
- oryginalność i dostosowanie do możliwości wykonawczych recytatora,
- słowna interpretacja wiersza,
- ogólny wyraz artystyczny.
Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie.
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU ORTOGRAFICZNEGO
dla uczniów klas IV - VIIIORGANIZATOR KONKURSU: Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Zasadnem.
Konkurs organizowany jest dla uczniów klas IV – VIII naszej szkoły.
- Cele:
- podniesienie poziomu znajomości ortografii,
- wyłonienie uczniów o wysokich umiejętnościach w tym zakresie,
- rozbudzenie w uczniach potrzeby starannego i poprawnego pisania,
- wspieranie dzieci zdolnych w rozwijaniu i poszerzaniu ich kompetencji.
- Termin konkursu:
22 lutego 2019 r. (piątek)
- Warunki uczestnictwa w konkursie
- W konkursie może wziąć udział troje uczniów z każdej klasy (z klas IV – VIII).
- O sposobie wyłonienia reprezentacji klasy decyduje nauczyciel uczący języka polskiego.
- Przebieg konkursu
1) Uczniowie zapoznają się ze słowami, które pojawią się w dyktandzie przez cały tydzień trwania obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Wyrazy z trudnościami będą rozwieszone w różnych miejscach w szkole. Ich znajomość będzie gwarancją sukcesu na dyktandzie.
2)Czas przewidziany na napisanie testu i dyktanda:
- 30 minut - ćwiczenia polegające na wykazaniu się znajomością i zastosowaniem wybranych zasad,
- 15 minut – dyktando.
Po napisaniu testu i dyktanda prace konkursowe zostaną ocenione przez komisję powołaną przez organizatora konkursu.
- Ocena prac konkursowych
1) Konkurs składa się z dwóch części: testu ortograficznego oraz dyktanda.
2) Kryteria oceniania prac.
- błąd ortograficzny w dyktandzie – minus 1 pkt.,
- wszelkie nieczytelne i niejednoznaczne zapisy będą interpretowane na niekorzyść piszącego,
- błędy popełnione w dyktandzie będą oznaczały punkty minusowe, odejmowane od puli punktów zdobytej za test.
3) Dyktando i test będzie sprawdzała komisja powołana przez organizatorów.
- Nagrody
1) Uczeń, który zdobędzie najwięcej punktów otrzyma tytuł Szkolnego Mistrza Ortografii, nagrodę specjalną – „Pióro Dyrektora” oraz kwalifikację do Gminnego Konkursu Ortograficznego. Tytuł Szkolnego Vice Mistrza oraz taką samą kwalifikację otrzyma również osoba z drugą w kolejności najwyższą liczbą punktów.
2) Nie przewiduje się miejsc ex aequo.
3) Pozostali uczniowie otrzymają dyplomy oraz upominki.- Zakres materiału
1)Słownictwo, z którym uczniowie muszą się zapoznać w trakcie trwania Tygodnia Języka Ojczystego w naszej szkole.
2)Zasady pisowni wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h.
3)Pisownia nazw własnych