HARMONOGRAM
Poniedziałek- 17 lutego 2020r,
- ,,Na dywaniku z Panią dyrektor”- Pani dyrektor czyta bajki najmłodszym
- Każdy uczeń otrzymuje plakietkę ,,Ojczysty. Dodaj do ulubionych”
- Przygotowujemy gazetkę szkolną ,,Polscy Nobliści”
- W ciągu tygodnia sukcesywnie na naszej szkolnej drodze będą pojawiać się wyrazy w języku polskim, które mogą sprawiać trudność nawet nam- rdzennym Polakom
Wtorek- 18 lutego 2020r.
- Czy znam slang młodzieżowy? -mini test przygotowany przez uczniów dla nauczycieli
- Czy znam język moich nauczycieli?- mini test przygotowany przez nauczycieli dla uczniów
Środa- 19 lutego 2020r.
- Klasy młodsze biorą udział w ,,zabawach słowem” (głoska, sylaba, litera, alfabet)
- Klasy starsze na lekcjach języka polskiego przygotowują plakaty na temat związków frazeologicznych z wylosowanym wyrazem
Czwartek- 20 lutego 2020r.
- ,,Kolorowy karnawał z Postacią Literacką” dla wszystkich uczniów
Uczniowie przebierają się na bal za dowolną postać literacką.
Piątek- 21 lutego 2020r.
- Szkolny etap Powiatowego Konkursu Recytatorskiego dla klas młodszych
- Szkolny etap Gminnego Konkursu Ortograficznego dla klas starszych ,,O Pióro Dyrektora Szkoły”
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO
z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego
Cele konkursu:
- rozwijanie zdolności recytatorskich,
- zainteresowanie uczniów poezją,
- zachęcanie do występów na scenie,
- prezentacja umiejętności uczniów.
Zasady uczestnictwa w konkursie
- Konkurs adresowany jest do uczniów klas I – III.
- Jest to szkolny etap Międzypowiatowego Konkursu Recytatorskiego Maria Konopnicka na wesoło.
- Zadaniem uczestnika jest wyrecytowanie jednego wiersza z repertuaru Marii Konopnickiej.
- Do konkursu udział zgłaszają wychowawcy klas w terminie do 18 lutego 2020 roku.
- Konkurs odbędzie się 21 lutego 2020 r., podczas apelu z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego.
- Recytacje oceniać będzie powołana przez organizatorów komisja konkursowa.
- Laureaci otrzymają dyplomy i nagrody. Każdy uczestnik otrzyma cząstkową ocenę celującą z edukacji polonistycznej oraz nagrodę pocieszenia.
- Komisja konkursowa dokona kwalifikacji uczestników do Międzypowiatowego Konkursu Recytatorskiego Maria Konopnicka na wesoło.
Kryteria oceniania recytacji:
- opanowanie pamięciowe wiersza,
- oryginalność i dostosowanie do możliwości wykonawczych recytatora,
- słowna interpretacja wiersza,
- ogólny wyraz artystyczny.
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU ORTOGRAFICZNEGO
z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego
ORGANIZATOR KONKURSU: Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Zasadnem.
Konkurs organizowany jest dla uczniów klas IV – VI i VII- VIII naszej szkoły.
- Cele:
- podniesienie poziomu znajomości ortografii,
- wyłonienie uczniów o wysokich umiejętnościach w tym zakresie,
- rozbudzenie w uczniach potrzeby starannego i poprawnego pisania,
- wspieranie dzieci zdolnych w rozwijaniu i poszerzaniu ich kompetencji.
- Termin konkursu:
21 lutego 2020 r. (piątek)
- Warunki uczestnictwa w konkursie
- W konkursie może wziąć udział troje uczniów z każdej klasy.
- O sposobie wyłonienia reprezentacji klasy decyduje nauczyciel uczący języka polskiego.
- Konkurs będzie przebiegał w dwóch kategoriach:
klasy IV-VI
klasy VII-VIII
- Przebieg konkursu
1) Uczniowie zapoznają się ze słowami, które pojawią się w dyktandzie przez cały tydzień trwania obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Wyrazy z trudnościami będą do zdobycia u pani Magdaleny Zygmunt. Ich znajomość będzie gwarancją sukcesu na dyktandzie.
2)Czas przewidziany na napisanie testu i dyktanda:
- 30 minut - ćwiczenia polegające na wykazaniu się znajomością i zastosowaniem wybranych zasad,
- 15 minut – dyktando.
Po napisaniu testu i dyktanda prace konkursowe zostaną ocenione przez komisję powołaną przez organizatora konkursu.
- Ocena prac konkursowych
1) Konkurs składa się z dwóch części: testu ortograficznego oraz dyktanda.
2) Kryteria oceniania prac.
- błąd ortograficzny w dyktandzie – minus 1 pkt.,
- wszelkie nieczytelne i niejednoznaczne zapisy będą interpretowane na niekorzyść piszącego,
- błędy popełnione w dyktandzie będą oznaczały punkty minusowe, odejmowane od puli punktów zdobytej za test.
3) Dyktando i test będzie sprawdzała komisja powołana przez organizatorów.
- Nagrody
1) Uczeń, który zdobędzie najwięcej punktów otrzyma tytuł Szkolnego Mistrza Ortografii, nagrodę specjalną – „Pióro Dyrektora” oraz kwalifikację do Gminnego Konkursu Ortograficznego. Tytuł Szkolnego Vice Mistrza oraz taką samą kwalifikację otrzyma również osoba z drugą w kolejności najwyższą liczbą punktów.
2)W każdej kategorii zostanie wyłoniony Szkolny Mistrz i Vice Mistrz.
3) Nie przewiduje się miejsc ex aequo.
4) Pozostali uczniowie otrzymają dyplomy oraz upominki.
- Zakres materiału
1)Słownictwo, z którym uczniowie muszą się zapoznać w trakcie trwania Tygodnia Języka Ojczystego w naszej szkole będzie znajdować się na otrzymanych od organizatora kodach QR. Należy posiadać aplikację potrzebną do odczytania kodów. Można ją pobrać bezpłatnie w Internecie.
2)Zasady pisowni wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h.
3)Pisownia nazw własnych
Zachęcamy do aktywnego udziału!