Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Zasadnem

Widok na Gorce

Zespół Regionalny Zasadnioki

Wycieczka klas młodszych do Wiśnicza i Bochni

„ Na wycieczkę wyruszamy” – pod takim hasłem rozpoczął się dzień 4 listopada dla uczniów klas młodszych. Rankiem wyruszyliśmy na wyczekiwany wyjazd.
Naszą przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania zamku w Nowym Wiśniczu. Wędrując po zamkowych komnatach przenieśliśmy się w odległe czasy. Nie jeden z nas mógł się poczuć, jak prawdziwy dworzanin.  Z fascynacją obejrzeliśmy wystawę ubiorów dziecięcych od XVII do XIX wieku. Duże zainteresowanie wzbudziła komnata, w której stojąc w jednym narożniku słychać wyraźnie cichy szept z przeciwległego kąta. Wypróbowaliśmy to – naprawdę tak jest. Następnie w tajemniczej scenerii wiśnickiego zamku zasmakowaliśmy niezwykłej sztuki alchemii. Poznaliśmy jej historię, sprzęt alchemiczny, byliśmy świadkami wybuchowych doświadczeń. Dużym wyzwaniem dla nas była część praktyczna warsztatów, w której posługując się sprzętem laboratoryjnym samodzielnie przeprowadzaliśmy eksperymenty
i doświadczenia. Na zakończenie wyprodukowaliśmy własne perfumy.
Kolejnym punktem naszej podróży w czasie była kopalnia soli w Bochni. Zjazd windą szybową i przejażdżka podziemną kolejką były dla nas dużym przeżyciem.  Wędrując solnymi korytarzami słuchaliśmy uważnie historii wydobywania bocheńskiej soli, którą skrupulatnie przedstawiła nam pani przewodnik. Opowieści przewodnika, okraszone prezentacjami multimedialnymi, pozwoliły nam poznać pracę górnika z bliska. Mieliśmy wrażenie, że wędrujemy obok pracujących. To była prawdziwa podróż w czasie. Odkrywanie tajemnicy bocheńskiego skarbu doprowadziło nas do spotkania z dobrym duchem kopalni - Skarbnikiem.  W nagrodę za wykazanie się wiedzą na temat historii wydobywania soli każdy z nas otrzymał woreczek „białego złota”. Wędrówka była męcząca, ale nie zabrakło nam jeszcze sił na zabawy w komorze Ważyn.
Dzień poświęcony na odkrywanie piękna i bogatej historii naszej Ojczyzny na długo zapisze się w naszej pamięci.